Könyvek és képregények
A
tavalyi bejegyzésemet úgy kezdtem, egy olvasási válság miatt rekordkevés
könyvvel zárom az évet, és a helyzet sajnos idén sem javult, sőt. Egy kezemen
meg tudom számolni, hány könyvet élveztem úgy igazán, annyira belefeledkezve,
hogy elfelejtsek leszállni a villamosról. Ez az
olvasástalanság az idei véráldozatom a regényírás oltárán. Egyszerűen képtelen
voltam odafigyelni szövegekre, amikor azt éreztem, haladnom kell a sajátommal:
féltem, hogy elveszítem az éppen elcsípett lendületet, és talán sose találom
meg újra.

Az
év meglepetése számomra a Minden szív kaput
nyit Seanan McGuire-től – avagy gyerekek, akik átkerültek a számukra készült tökéletes fantasy világba, majd kiutasították őket onnan. Ez a kisregény annyi ötletet és érzelmet foglal
magába, olyan szépen beszél a kamaszkori útkeresésről, hogy jobban elvarázsolt bármilyen nyolcszáz oldalas
monstrumnál.
Az
év „tökéletes komfortzóna könyve”-díját viszont Nick Cave Bunny Monroe halála című ámokfutása érdemli. Nyáron olvastam el, a
budapesti koncert után, mert még annyira hatása alatt álltam az élménynek, emiatt nem is vártam tőle sokat – ehhez képest úgy
beszippantott, mint idén semmi. Palahniuk-féle
abszurddal meséli el egy alkoholista, a nőket egyetlen testrészükre
leegyszerűsítő apa bukását, egyszerre térdig a mocsokban és mégis emberien.
Az idei legjobb képregény számomra a Beautiful Darkness: cuki tündérmesék
stílusában megrajzolt őrület, ahol a manócskák egy halott kislány testében
laknak, a brutalitás és cukormáz keverékéből pedig valami különleges és
borzongató sül ki.
Sorozatok
Ha már képtelen voltam eleget olvasni, idén rákaptam
a sorozatokra, sokkal többet néztem, mint eddig bármikor. Talán az év eleji
tökéletes startnak köszönhető ez a lelkesedés, amikor egymás után futottam bele
két szuper sorozatba: a Waco megtörtént eseményeket mesél el egy szektáról, amelyet az FBI több mint egy
hónapos ostrom alá vett; a Halt and Catch
Fire pedig a számítógépek hőskorába repít vissza, és nem csak a
nosztalgikus hangulat, hanem a kitűnően megrajzolt karakterek miatt is imádtam.
Mindkettőről írtam bővebben itt.

Az év második felében pedig mintha ráálltam volna
a diszfunkcionális családokra és traumákkal küzdő főhősökre. Így szerettem meg
Patrick Melrose családi tragédiákkal terhelt életét, hogyan válik a
bántalmazott gyerekből sérült és szeretetre vágyó, drog és alkoholproblémákkal
küzdő felnőtt; a Firstre, amelyben
még a Marsutazásnál is nagyobb kihívás a gyász és a családi viszonyok
rendezése; a Trustra, amelyben a
világ egyik leggazdagabb embere nem hajlandó váltságdíjat fizetni az unokája
életéért; valamint a Sharp Objectsre,
ahol még a sorozatgyilkosnál is félelmetesebb szembenézni a zsarnoki anyával.
És hogy ne csak pozitív élmények kerüljenek ide:
a tavalyi kedvenc, a Szolgálólány meséje idén hatalmas csalódásba fordult, a második évad céltalan
körbe-körbe járás és öncélú sokkolás, sehol már az okos történetvezetés vagy az ügyesen tálalt társadalmi kérdések. (Annyira felidegesített, hogy írtam róla anno egy dühöngőt „Mi
a fene történik Gileádban?” címmel, de végül sosem került ki a blogomra.)
Játékok

* * *
Ha pedig a személyesebb jellegű évértékelőre lennél kíváncsi, milyen változások történtek velem 2018-ban, és milyen célokat tűztem ki az új évre, itt találod.:)
Köszönöm, hogy itt jártál!:) Ha érdekelnek hasonló tartalmak, megtalálsz Facebookon és Instagramon is.
Köszönöm, hogy itt jártál!:) Ha érdekelnek hasonló tartalmak, megtalálsz Facebookon és Instagramon is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése